martes, 25 de outubro de 2016

A cantiga de amigo







1.1. Orixes
-Xénero poético de orixe autóctona. Modelo da canción de amor
Feminina (kharjas). Xénero pre-trobadoresco.

1.2. Características xenéricas
-Voz poética: fala unha muller nova (amiga), que se dirixe ao seu amigo (namorado), lamenta a súa ausencia ou refire as alegrías e tormentos que lle produce o amor. A voz poética tamén pode ser a da nai, unha confidente...
-Ambientación en paraxes naturais
-Léxico popular, arcaísmos
-Símbolos da natureza (cervos, auga, cabelos, vento...)
-Recursos de repetición (paralelismo, leixaprén e refrán)

1.3. A forma da cantiga de amigo
-Refrán: versos que se repiten literalmente despois de cada estrofa dunha composición (independentes en rima). Se a composición carece de refrán, é de mestría (provenzal).
-Paralelismo: propio da poesía popular (literal= palabras; estrutural= estruturas sintácticas; semántico= significados)
-Leixaprén:en cantigas cuxas estrofas están formadas por dous versos (dísticos). O segundo verso da primeira estrofa, repítese literalmente como primeiro da terceira; o segundo verso da segunda, como primeiro da cuarta, e así sucesivamente.

1.4. A temática das cantigas de amigo
-Tema básico: a ausencia do namorado e os efectos que produce na amiga.
Estados emocionais da amiga e relacións con outros personaxes (nai, irmás, amigas...)
-Auto-loanza da amiga
-Laméntase pola ausencia do amigo
-Tenta remover os obstáculos
-Propósito de reunirse co namorado
-Canta as alegrías do amor

-Subxéneros temáticos:
-Mariñas ou barcarolas
-Cantigas de romaría
-Bailadas
-Albas

1.5. Modos poéticos
-Cantigas narrativas: a voz poética non se dirixe a ningún destinatario explícito (terceira persoa)
-Cantigas monologadas: segunda persoa como destinataria
-Cantigas dialogadas: dúas ou máis voces, forma dialogada

1.6. Personaxes da cantiga de amigo
-A amiga: inxenuidade + forte pulsión erótica. Estados psicolóxicos variables (medo, ledicia...)
-O amigo: variedade de actitudes (distante, afastado pola guerra, frívolo...)
-Irmás e amigas: confidentes (ou rivais)
-A nai: interlocutor privilexiado. Censura ou aconsella. Desaproba as relacións.
-Os personaxes masculinos quedan fóra. Non hai figura paterna.

1.7. A natureza no discurso amoroso
-Papel importante da natureza.Sitúan a cantiga nun espazo concreto. Ten diferentes funcións:
-Función referencial: topónimos localizadores da acción (santuarios, mar, río...)
-Convértese en personaxe a quen a amiga se dirixe (flores, piñeiros, abeleiras...)
-Función simbólica:
-a auga asóciase á fertilidade e á relación erótica
-o cervo simboliza a sexualidade masculina
-a fonte representa o encontro amoroso
-o mar ten diferentes funcións (separación, confidente, paixón)
-o vento é mensaxeiro

 

Ningún comentario:

Publicar un comentario