1.1. Orixes
-Xénero
poético de orixe autóctona. Modelo da canción de amor
Feminina (kharjas).
Xénero pre-trobadoresco.
1.2.
Características xenéricas
-Voz poética:
fala unha muller nova (amiga), que se dirixe ao seu amigo (namorado), lamenta a
súa ausencia ou refire as alegrías e tormentos que lle produce o amor. A voz
poética tamén pode ser a da nai, unha confidente...
-Ambientación
en paraxes naturais
-Léxico
popular, arcaísmos
-Símbolos da
natureza (cervos, auga, cabelos, vento...)
-Recursos de
repetición (paralelismo, leixaprén e refrán)
1.3. A forma
da cantiga de amigo
-Refrán:
versos que se repiten literalmente despois de cada estrofa dunha composición (independentes
en rima). Se a composición carece de refrán, é de mestría (provenzal).
-Paralelismo:
propio da poesía popular (literal= palabras; estrutural= estruturas
sintácticas; semántico= significados)
-Leixaprén:en
cantigas cuxas estrofas están formadas por dous versos (dísticos). O segundo
verso da primeira estrofa, repítese literalmente como primeiro da terceira; o
segundo verso da segunda, como primeiro da cuarta, e así sucesivamente.
1.4. A
temática das cantigas de amigo
-Tema básico:
a ausencia do namorado e os efectos que produce na amiga.
Estados
emocionais da amiga e relacións con outros personaxes (nai, irmás, amigas...)
-Auto-loanza
da amiga
-Laméntase
pola ausencia do amigo
-Tenta
remover os obstáculos
-Propósito
de reunirse co namorado
-Canta as
alegrías do amor
-Subxéneros
temáticos:
-Mariñas ou
barcarolas
-Cantigas de
romaría
-Bailadas
-Albas
1.5. Modos
poéticos
-Cantigas
narrativas: a voz poética non se dirixe a ningún destinatario explícito
(terceira persoa)
-Cantigas
monologadas: segunda persoa como destinataria
-Cantigas
dialogadas: dúas ou máis voces, forma dialogada
1.6.
Personaxes da cantiga de amigo
-A amiga:
inxenuidade + forte pulsión erótica. Estados psicolóxicos variables (medo,
ledicia...)
-O amigo: variedade
de actitudes (distante, afastado pola guerra, frívolo...)
-Irmás e
amigas: confidentes (ou rivais)
-A nai:
interlocutor privilexiado. Censura ou aconsella. Desaproba as relacións.
-Os
personaxes masculinos quedan fóra. Non hai figura paterna.
1.7. A
natureza no discurso amoroso
-Papel
importante da natureza.Sitúan a cantiga nun espazo concreto. Ten diferentes funcións:
-Función
referencial: topónimos localizadores da acción (santuarios, mar, río...)
-Convértese
en personaxe a quen a amiga se dirixe (flores, piñeiros, abeleiras...)
-Función
simbólica:
-a auga asóciase
á fertilidade e á relación erótica
-o cervo simboliza
a sexualidade masculina
-a fonte representa
o encontro amoroso
-o mar ten diferentes
funcións (separación, confidente, paixón)
-o vento é
mensaxeiro
Ningún comentario:
Publicar un comentario